Day 1 Barcelona! 26 juni 2015

26 juni 2015 - Barcelona, Spanje

20150625_192902 Amsterdam Airport  First day.. Friday the 26 of june 7.00...vertrek vliegtuig.. ik kom toevallig naast een man met z'n reizende zoon te zitten... al gauw komt de vraag...sorry dat ik zo brutaal ben, maar reist u nou alleen?? Dus ik zeg Ja... Meneer schuift nog iets dichter bij me en vind het opeens reuze interessant en er volgt een kruisverhoor. (Maar dan natuurlijk wel een wederzijds kruisverhoor!) Kortom. Vlucht vloog voorbij..

Airport Barcelona....Jeetje...ik ben hieperdepiep...Adrenaline stroomt door m'n lijf...Want dit doe ik toch maar even alleen!! Maar ik let dus totaal niet op en loop verkeerd...En sta opeen bij de bagagebanden. Dan loop ik naar de infobalie. Twee Nederlandse jongens (26 & 27) jaar zijn voor mij aan de beurt en stellen dezelfde vraag als wat ik wilde stellen.. De eerste ontmoeting met leuke mensen. We stappen met z'n drieën in de bus en stappen uit op Playa de Catalunya. We hebben alle tijd en zijn lekker aan het ouwehoeren dus besluiten om bij de Starbucks koffie en pannenkoeken te gaan eten... We lopen nog een stuk met elkaar op, wisselen nummers uit en mijn weg gaat alleen verder... op m'n gemak loop ik zonder kaart, maar met de hand van een email naar de straat waar ik moet zijn.. Alleen die huisnummers ...jeetje... Het zit namelijk zo...Ik heb geen hotel geboekt in Barcelona... Nee ik moet weer wat anders en heb een kamer gehuurd bij iemand thuis! Sophia.. Superleuk contact mee gehad in de week voor mijn vertrek.. Mijn kamer en verblijf..chappeua... met uitzicht op de Arc de Triomf. Ohja..Deze zit ook in Barcelona. .. (wist ik dus voor mijn trip nog niet!) Ik zit hier gewoon voor een dubbeltje op de eerste rang!

Even later krijg ik bericht van de jongens die ik heb ontmoet waar ik ben en of ik naar het strand toe kom. Handig dat de bus voor de deur stopt gelijk naar het strand rijd! Ik vraag aan een stel Chinezen bij de halte of ze ook naar het strand gaan. "Yes"...maar stappen uit volgens mij de allerlaatste halte van het strand... geen reisgenoot te vinden... 4 km verder ontmoet ik dan eindelijk midden op de boulevard een van de reisgenoten.. We begroeten elkaar of we al jaren vrienden zijn! En dan... En dan lig ik opeens gezellig met twee 'vreemde' reisgenoten op het strand. 17:00u...heren gaan er vandoor.. Ik lig heerlijk te genieten van de zon en van de drukte op het strand met een ijskoud biertje.. De avond valt (al voelt dat hier niet zo) tijd om de bus te pakken.. Maar die bus die kwam maar niet... haha..wat bleek nou....ik zat gewoon aan de verkeerde kant van de weg al met al goed gekomen en veilig en wel aangekomen bij het huis. Terwijl ik grotendeels van dit stuk schrijf zit ik op deze prachtige avond op een bankje in het park tegenover de Barcelona Zoo met tucjes en een koud biertje m'n 'blog' te schrijven.. En ik heb het reuze gezellig ook al zit ik hier in m'n eentje op een bankje in het park... En nee het is geen uitgestorven park.. Allemaal blije mensen om me heen.

-X-

20150626_193537 Park Barcelona

1. Reislogger:
    19 december 2015
    Welkom bij Reislogger! We wensen je veel plezier op reis!