Day 7. Colombia

10 mei 2018 - Cartagena, Colombia

Dag 7.

Kijk... De meeste Nederlanders denken vaak in moeilijkheden... Velen kunnen nog een voorbeeld nemen de Colombianen. Zij kunnen zelfs met de hele familie van 5 personen op 1 motor.. 3 volwassenen en 2 mini Kids... Echt bizar. Je ziet ze zelfs rond rijden met baby's. Terwijl het verkeer echt gekkenwerk is hier... Regels lijken er niet te zijn, want je NEEMT voorrang en je rijd altijd vol gas!

Vandaag is het een reisdag. Het Nederlandse stel, de Canadees (Scott) en ik moeten allemaal naar Cartagena.. Ik moest alleen nog last-minute mijn hotel boeken. Keuze stress.... Er is zoveel moois voor zo weinig geld... Als ik dan eindelijk mijn keuze heb gemaakt worden we vervolgens rond 10.30 opgepikt bij het hotel door een busje die ons vervolgens met een tussenstop in Barranquila naar Cartagena brengt. Scott en ik zitten helaas allebei voorin naast de chauffeur... Nouja... Ik zit naast de chauffeur en Scott zit tegen de deur aan geplakt..😂 Ik heb helaas de blower full power in to my face en blaast mijn ogen volledig droog😯 5.5 uur lang.... Wat me wel opviel was zijn professorische claxon zn roestige Mercedes... Ze houden natuurlijk van toeteren hier..... Deze chauffeur had aan zijn pook 2 losse stekkerdraadjes die hij heel simpel tijdens het schakelen tegen elkaar aan tikt... En ja ze moeten vrij veel schakelen..😂

Wat ze hier trouwens ook bij alle toeristen proberen, is je geld af te troggelen voor bijvoorbeel tol of benzine of voor hun bandenspanning.... Ze zeggen dan gewoon dat ze geen geld hebben... De chauffeur van dit busje probeert het ook ff en vraagt dus aan mij of ik geld voor hem heb voor de tol. Gewoon negeren, doen alsof je het niet begrijpt of boos worden heb ik al geleerd deze week.. Bekijk het maar... Haha dat werkt want hij zet de auto aan de kant om vervolgens achterin aan de anderen geld te vragen.😂

Voor mijn laatste verblijf heb ik een chique boetiek hotelletje uitgekozen midden in de wijk Getsemani. Gelukkig hebben we een chauffeur die iedereen persoonlijk afzet bij zijn of haar verblijf! Van het bekende groepje mogen de Nederlanders er als eerste uit, Scott als een na laatste en ik.... Ik natuurlijk als laatste!😊 Poep chique klein hotel met er bij in een luxe koffiebar. Starbucks is er niets bij...🤗 Goede koffie dat kennen ze hier namelijk wel met al die koffieplantages.

Mijn kamer is top en ik besluit gelijk om mn bikini aan te doen en een duik te nemen in het zwembad op het dak van het hotel... Echt, wat een prachtig uitzicht en ik heb het zwembad + dak volledig voor mezelf!🎉😊 Heerlijk na zo'n dag!

Tegen 7 pm ga ik de straat op om te kijken waar ik wat kan gaan eten. Ik zit net aan de salade als ik een WhatsApp krijg van Scott of ik plannen heb voor vanavond. Dus we spreken af dat we na het eten ergens wat gaan drinken in de oude stad om daarna te gaan kijken bij een feestje in Media Luna Hostel, want tenslotte blijkt dat we allebei in dezelfde straat zitten te eten en Media Luna zit net bij mij om de hoek.😁 Helaas valt de salade mij niet geweldig, dus ik besluit af te haken na 2 drankjes bij een kroeg die volledig is ingericht met het thema Sovjet Unie..🤔 En we lopen terug richting Getsemani waar Scott mij netjes aflevert bij mijn hotel.

1. Marjolein - TUI:
    11 mei 2018
    Wat een enorm gaaf avontuur.!
  2. Marieke Schoenmakers:
    13 mei 2018