Day 3. Colombia

7 mei 2018 - Santa Marta, Colombia

Dag 3.

De nacht was wat minder... Misselijk en overgeven... Naja het was gelukkig over toen ik om 6.30u wakker werd!😁 Ik had om 7u afgesproken met de Nederlandse dames om samen te ontbijten om vervolgens met zn drieën af te reizen naar Santa Marta. Vanaf Hotel San Felippe kan je een taxi nemen naar het Berliner busstation (10.000 peso/ ca € 3.25) vanuit het Berliner busstation kan je voor 40.000 peso met een luxe busje voorzien van airconditioning naar Santa Marta. Het voordeel van deze busjes is dat ze de mooiere route kunnen pakken dan de grote touringcars. Deze rit duurt ruim 4 uur.. Prachtig om zo wat te zien van het land.
Aangekomen in Santa Marta nemen we een taxi naar het hostel... Dit hadden we beter niet kunnen doen, want meneer had natuurlijk een verkeerde prijs tegen ons gezegd, hij moest nog tanken en onder aan de Sierra Nevada moest hij ook nog even wat aan zijn bandenspanning laten doen. De jongen was zelf ook best wel groot in zijn lichamelijke volume en met 3 vrouwen en alle bagage had hij ook tamelijk zo'n verlaagde auto dat we veelal de banden raakten bij alle hobbels en kuilen. Bij een klap stopte de airco er spontaan mee.😂 Naja voor 80.000 peso stonden we dan wel uiteindelijk bij het hostel. Terugweg kan je makkelijker een busje pakken. Oh en Multicopy is hier Multipapels...😂😂Een open winkel waar de rollen folie buiten hangen.. Multipapels.. Alles op het gebied van bestickering en Sign.😁

Het hostel..... Hostel Yuluka..  Wow.... Ik ben nog nooit op zo'n fantastische plek geweest! Stel je Centerparcs voor.... (Hoe tropisch het vaak is ingericht), maar dan met het dak er af en alles is echt!😍 Mijn kamer is tegen de helling gelegen met prachtig uitzicht over de Sierra Nevada.. Luxe 2 persoonsbed met klamboe natuurlijk en een prachtige badkamer waar je in feite midden in de jungle staat te douchen en een mega groot bad waar je wel met zn vieren in kan!! Wel top trouwens om hier te zijn terwijl de jongens er net een thema afsluiting van hebben gehad op school.

Na een heerlijke maaltijd en een Colombiaans biertje duik ik op tijd mijn bed in, want morgen staat er een zware dag te wachten...