Day 8/9 Colombia

11 mei 2018 - Cartagena, Colombia

Dag 8..

De nacht was ruk..... Het bed was overigens heerlijk! Zo zacht met perfecte kussens... Jammer dat mijn buik daar anders over dacht... 😂 Alles wat niet goed voelt daar moet je afstand van doen... Dat moest ik ook van de salade.. Haha... Dus de ochtend begin ik weer wat weeïg, maar na een ontbijt voel ik mij alweer een stuk beter en maak me op voor een chill dagje om eerst heerlijk door te brengen op het dak in de volle zon aan het zwembad.. Ik word hier zonder het te vragen voorzien van een natje en een droogje.😊 Rond 12.30 is het tijd om uit de zon te gaan, want om 2u heb ik afgesproken met de Canadees beneden  in de koffietent bij mijn hotel.

Het hotel ' Getsemani Cartagena luxery' is echt super! Een aanrader voor een verblijf in Cartagena. Goede locatie in Getsemani, klein stukje lopen naar de oude stad, prachtig uitzicht en goede voorzieningen.

Na wederom een leuke, maar vooral chille dag is het dan echt tijd om richting de luchthaven te gaan, want om 18.00 heb ik een nachtvlucht. Ik neem na 3 dagen afscheid van Scott, want hij kan er nog 1 dag extra van genieten. Het was gezellig en mijn Engels heeft ook weer ff een flinke boost gehad... Bleek ook nodig, want ik stond toch ook regelmatig met mijn mond vol tanden.😆

Op de luchthaven tref ik de Nederlandse dames weer en ze blijken ook nog bij toeval in de rij achter mij te zitten.. Na een vlucht van ruim 9u komen we tegen half 11 Nederlandse tijd weer aan! Ik ben geen fan van een nachtvlucht... Weinig tot niet geslapen, doordat ik mijn draai niet kon vinden helaas...

Slotsom...

Ik heb natuurlijk ontzettend veel weerstand en opmerkingen gehad over mijn zelfstandige ondernemende reis naar Colombia... "Volgens velen was ik gek dat ik naar zo'n gevaarlijk land ging"... Nou mensen..... Denk dat maar vooral...😉
Dan blijft Colombia vooral zoals het nu is... Geen mega massa toerisme.
En ja, natuurlijk gebeuren er in Colombia  ook wel gevaarlijke dingen, je moet ook wel oppassen, maar er gebeuren ook in Nederland gevaarlijke dingen, toch!?
Deze 9 dagen heb ik mij geen moment onveilig gevoelt... Ik ben eerlijk gezegd niet eens veel alleen geweest. 😂 Dat vind ik nou zo leuk aan alleen reizen.... Ik heb mooie mensen ontmoet uit diverse landen.. Je kan samen optrekken wanneer je wilt en je doet ze weer weg wanneer je er weer even klaar mee bent. Om het maar even zo kort door de bocht te omschrijven.

Dit was tot nu toe mijn meest uitdagende, spannende en gave reis ooit!😍😊💖🌴🌍