Day 2. Colombia

6 mei 2018 - Cartagena, Colombia

Dag 2.

Ik heb echt heerlijk geslapen midden in de stad Cartagena bij Hotel San Felippe! Hotel San Felippe is trouwens op een goede locatie gelegen midden in de stad. Je loopt makkelijk naar Getsemani en je loopt ook in 5 minuten naar de oude stad.

Uiteindelijk was ik dus plaatselijke tijd zelfs pas om 7.15 wakker! Ik hoor de Nederlandse buufs al richting het ontbijt gaan. Dus besluit ik ook om uit bed te springen om me bij hun te voegen met het ontbijt.
Het ontbijt is goed voor elkaar! We hebben alle drie hetzelfde idee om de stad te verkennen dus ik besluit om met de meiden mee te gaan (beide 31 jaar en hebben de mannen thuis gelaten.😁)
Wat goed is om te weten dat in Cartagena de luchtvochtigheid enorm hoog is momenteel... 90%. Daar kan je wel een beetje last van hebben. Oh en wat ik niet wist.... Is dat per 1 mei het tropisch regen seizoen begint.... En laat ik daar nou gelijk mee kennis hebben gemaakt...😂 Ik dacht zelf een kleine bui... Helaas duurde de bui van 9.30-14.30.. En dat terwijl we net bij de filmset van Will Smith stonden te kijken.. We mogen schuilen bij de Universiteit waar we toevallig voor staan. Rond 12.30u heb ik het wel helemaal gehad met dat wachten en heb ik zin om toch even alleen mijnn plan te trekken, dus ik besluit door te regen te gaan gaan op zoek naar een restaurantje voor koffie en lunch. Ik schiet het eerste koffietentje naar binnen achter een groepje heren aan en ik krijg van de laatste heer zo de deur voor mijn neus dicht.. "Hè, that's kind of you" zeg ik lachend... Meneer kijkt verschrikt op en verontschuldigd zich gelijk. We komen naast elkaar te zitten aan 2 tafels.. 3 heren uit Las Vegas en hij kwam uit Nebraska. Een ontzettend leuk gesprek met deze heren en het allerleukste is dan wel te moeten zeggen dat ze bij de cast hoorden van de film en hier het weekend waren voor de filmopnamen van de nieuwe film van Will Smith dus! Daar heb ik dus mee geluncht. 😆

De rest van de dag is het gelukkig droog en kan ik op ontdekkingstocht door deze prachtige stad. Echt! Kleurrijk, schoon en prachtige straatjes.. De mensen zijn aardig en ik denk dat ze nog aardiger zijn als ik ook gewoon een goed woordje Spaans kan. Wat ook leuk is, is dat ze hier ook nog echt rijden met paard en wagen om mensen te vervoeren.
 Ze hebben alleen wel met het probleem te kampen dat sommige delen van de stad volledig blank staan door de tropisch bui.. Maar ook dit proberen ze gelijk ook op te lossen.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik mij totaal niet onveilig voel al vrouw alleen. Ach en natuurlijk fluiten bepaalde mannen je na, maar dat heb je ook als je langs een bouwplaats in Nederland loopt.😂

Via instagram heb ik behoorlijk wat tips opgedaan over wat ik wil zien in Colombia. Zo kwam er een tip bij van een Nederlandse dame die poste een prachtige zonsondergang in Cartagena bij cafe del mar... Op de rand van de muur in de oude stad. Gezellig druk, leuke muziek en inderdaad het uitzicht is fantastisch als de zon onder gaat... Als deze onder is en ik heb mn tapas en bier op loop ik weer richting het hotel.