Day 1. Colombia

4 mei 2018 - Cartagena, Colombia

Dag 1.

Het avontuur gaat beginnen! Om 5u al vroeg in de ochtend sta ik bepakt op het station om vervolgens met de trein richting Schiphol te gaan. Alles loopt lekker soepel en ik ben blij met mijn plekje op de laatste rij in het vliegtuig. Ik kom als ik net zit, in gesprek met mijn Nederlandse voor buurvrouw. Een alleen reizende dame van 67 die naar haar zoon in Medellin reist. Respect... Weduwe en gewoon kop er voor en alleen op pad gaan.. Ook deze mevrouw staat voor de wijze woorden “Het ligt aan je eigen instelling of je eenzaam bent.”
Naast mij zit een Filipijnse jongeman die ik vriendelijk verzoek om even een stoel op te schuiven als blijkt dat 1 stoel bij ons in de rij vrij blijft..
De vlucht van Amsterdam naar Bogota is heerlijk relaxt en in 11u staan we aan grond. Bogota is de hoofdstad van Colombia met maar liefst bijna 9 miljoen inwoners!😳
Aangekomen op Bogota moeten we nog 1,5u te wachten op onze vlucht van Bogota naar Cartagena. De aankomst op Bogota is fris.. 18* en het regent..
Bij het verlaten van het vliegtuig kom ik naast Tom te lopen. Een Nederlandse jongen die zijn kameraad gaat bezoeken en vervolgens 32 dagen gaat blijven. WoW! Tom en ik zijn er allebei over uit dat we toe zijn aan koffie!
De laatste vlucht is toch wel een beetje onstuimig en voelt mijn buikje een beetje weeïg....Gelukkig is het maar een uurtje..😅

Kijk... diegene die mijn eerdere reisverslagen heeft gelezen weet dat ik het fantastisch vind als in een ander land iemand op je staat te wachten als de schuifdeuren open gaan en jij je naam gewoon op een bord ziet staan! Nou dat ging hier fantastisch en zo vlekkeloos! “Ahhh...You are Maria Schoenmakers!”

Aankomst Cartagena met een temperatuur van 30*.😊 Beter dan in Bogota!

Mijn eerste contact moment met vertrouwen is dat ik naar een busje word gebracht waarvan de motor nog loopt en de tas met persoonlijke spullen van de chauffeur staat keurig op de bijrijdersstoel te wachten en hij loopt ook zo weer terug naar de luchthaven..Hmm.... oke...
In het busje stappen nog meer Nederlanders en Belgen die allemaal naar hotel San Felippe in Cartagena gaan.
Naast mij komen 2 meiden te zitten (een dame uit Utrecht en de ander dame uit Rotterdam) die net zo impulsief doordacht😉 als dat ik heb gedaan om die 9 dagen startpakket Cartagena via TUI te boeken. Het grappige blijkt ook nog als we dan ook toevallig hetzelfde hostel hebben geboekt bij Tayrona National park op dezelfde dag en we voor de overige dagen dezelfde planning hebben! Leuk!

De eerste indruk van Cartagena is druk verkeer met veel gepimpte auto's, onwijs veel scooters en motoren (welke allemaal goed kunnen toeteren)... Hahaha... Iedereen lijkt haast te hebben voor zo’n stad waar het ook wel relaxed moet zijn.
Anderzijds is mijn indruk ook netjes en schoon. Tot nu toe heb ik geen enorme rommel en troep langs de kant van de weg zien liggen, zoals je vaak bijvoorbeeld in Griekenland treft.
Het hotel is keurig en zit op een zeer goede locatie naar mijn idee. Tijd voor een burger en bier om de hoek bij Antonio!

Ik kom naast 2 oudere stellen te zitten uit North Carolina. En weet je... Als je alleen dan wordt je altijd wel in zo’n situatie aangesproken. Wat een leuke mensen!! Vol enthousiasme delen ze hun verhalen en foto’s van Colombia van wat ze tot nu toe al hebben beleeft en geven mij handige tips voor in deze prachtige stad! Na mijn bier en burger is het echt tijd om weer terug te gaan naar mijn hotel, want ik kan wel zeggen dat ik toe ben aan wat slaap!😁

1. Betty Schoenmakers:
    4 mei 2018
    Mooi geschreven,zo zullen we nog wel meer verslagen lezen de komende dagen,geniet van de ervaren daar.👍🏻😍
  2. ANIQUE Vroling:
    4 mei 2018
    Altijd leuk om te lezen...ik vind het dapper, geniet ervan!!
  3. Peter:
    4 mei 2018
    Mooi begin van het avontuur